Úvod / Správy / Košice / V košickom dopravnom podniku pokračuje rušenie pracovných miest

V košickom dopravnom podniku pokračuje rušenie pracovných miest

V košickom dopravnom podniku pokračuje rušenie pracovných miest

Organizačným zmenám v dopravnom podniku padlo už za obeť 71 pracovných pozícií zo 120 plánovaných.

Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) má za sebou od začiatku roka štvrtú vlnu organizačných zmien, spojených aj s prepúšťaním. Zatiaľ posledná sa udiala k 1. augustu.„Pracovných pozícií bolo zrušených 22,5. Prepustených bude 13 ľudí. Ide o 7 technicko-hospodárskych zamestnancov a 6 z kategórie robotník. V tom sú i takí, ktorí sa aj po ponúknutí iného voľného miesta v našej spoločnosti rozhodli skončiť pracovný pomer dohodou z organizačných dôvodov,“ uviedla pre Korzár hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová. Pred časom informovala, že ide väčšinou o voľné pozície vodič, prepravný kontrolór a prevádzkový elektrikár.
Šéfstvo DPMK (nominované vedením mesta zo Smeru) sa krátko po spustení organizačných zmien dostalo do sporu s členom dozornej rady DPMK, mestským poslancom Milošom Ihnátom (vtedy Smer). Ten tvrdil, že sa nedodržala ústna dohoda, podľa ktorej sa mali prepúšťať predovšetkým dôchodcovia. Z prvých 46 zrušených miest sa totiž len 7 týkalo takých, ktoré boli obsadené pracovníkmi s nárokom na predčasný starobný dôchodok. Dvom ďalším chýbal do vzniku nároku jeden rok.
Hovorkyňa podniku vtedy existenciu takej dohody odmietla.
Ani najnovšie škrty zo začiatku augusta sa netýkajú pracovníkov v penzijnom veku. „Sú tam takí, ktorí majú pár rokov pred dôchodkom, alebo ktorí môžu v priebehu niekoľkých mesiacov požiadať o predčasný, resp. starobný dôchodok. Ide o 5 zamestnancov,“ vysvetlila Karaffová.
Za roky 2014 – 2015 sa má podľa plánov zrušiť z pôvodných 1 062 dovedna 120 pracovných pozícií. Z tohto počtu sa ich k 1. augustu škrtla už vyše polovica – 71. V dopravnom podniku v tejto súvislosti definitívne skončilo alebo končí zatiaľ 33 zamestnancov.
Organizačné zmeny podľa Karaffovej súvisia aj s nákupom 127 nových autobusov, kde „sa prehodnotili pracovné činnosti a organizácia práce hlavne v Stredisku údržby autobusov, trolejbusov a technologických vozidiel“.

O Tomáš

Zanechajte názor

Vaša emailová adresa nebude publikovaná. Povinné *

*

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Hore